0
Koszyk
Kontakt
    The clean solution

    Street Food w czasach koronawirusa

    Wszystkie rodzaje smaków pod jednym dużym dachem

    Media informacyjne i społecznościowe zajmujące się działalnością cateringową z entuzjazmem informowały o rosnącej popularności „gastronomii ulicznej” oraz o niej dyskutowały. Gastronomia uliczna jest bardzo popularna w Ameryce, a teraz Europa ma przedsmak akcji – pomimo czy z powodu COVID-19? Przyjrzyjmy się bliżej Wielkiej Brytanii.

    W halach handlowych z „gastronomią uliczną” filie oddziały popularnych restauracji

    Sprzedawcy dań ulicznych są zazwyczaj niezależnymi operatorami, nowymi i mniejszymi markami, które zmieniają rynek dzięki oryginalnym przepisom i składnikom. Lecz uznani szefowie kuchni i restauratorzy również pomogli w gwałtownym rozwoju tego trendu poprzez swoje „pojawiające się niespodziewanie” restauracje oraz udział i wspieranie nowych koncepcji gastronomii ulicznej.

    Lokale z „gastronomią uliczną” w dużych halach handlowych zapewniają ochronę przed czynnikami pogodowymi, oferują usługi najlepszych sprzedawców dań ulicznych lub są oddziałami popularnych restauracji i zazwyczaj są umieszczone w nieużywanych przestrzeniach takich jak zbędne magazyny, miejsca przeznaczone na catering lub kina. Firmy zajmujące się gastronomią uliczną tak jak wszyscy inni ucierpieli z powodu blokady związanej z chorobą COVID-19. Lecz jest nadzieja na lepszą przyszłość.

    Sposób działania gastronomii ulicznej w Wielkiej Brytanii, gdy utrzymanie dystansu jest nową normą

    Rezerwowanie z wyprzedzeniem

    Londyński Seven Dials Market w Covent Garden zapowiedział ponowne otwarcie w czasach pandemii COVID-19 w następujący sposób... „Rozszerzyliśmy nasze działania związane z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem w większym stopniu niż kiedykolwiek (kontrole temperatury, śledzenie obiektów, mniejsza przepustowość, miejsca siedzące w odległości, stacje dezynfekcji rąk i zamawianie wszystkiego za pomocą platformy typu kliknij i odbierz), lecz nadal jesteśmy sobą, to miejsce jest wciąż wspaniałą i dramatyczną rzadkością – a dania tworzone, przygotowywane i podawane przez doskonałych sprzedawców SDM smakują lepiej niż kiedykolwiek.

    Klienci chcący tam zjeść posiłek muszą wcześniej zarezerwować miejsce, aby uniknąć rozczarowania. Dozwolona jest tylko ograniczona liczba wizyt dziennie. Nie ma więc gwarancji znalezienia miejsca siedzącego bez wcześniejszej rezerwacji.

    Tylko wizyty

    Macclesfield's Picturedrome, Market House Alty (Altrincham) i Mackie Mayor Manchester w północnej Anglii szybko przystosowały się do nowych warunków handlowych spowodowanych przez pandemię COVID-19, a operator ciągle akceptuje gości z ulicy. Informuje on, że „Wszystkie nasze lokale przestrzegają wytycznych dotyczących dystansu społecznego za pomocą naszej aplikacji – jedynego systemu zamawiania i płacenia, który gromadzi również informacje dotyczące śledzenia. Aby móc zamówić i zapłacić, należy pobrać aplikację Alt.Eats na smartfona i utworzyć konto.ˮ

    Aplikacja umożliwia utworzenie konta, zamawianie i płacenie za dania przy stole, bardzo ograniczając ilość niepotrzebnego ruchu. Aplikacja umożliwia również operatorowi wprowadzenie oferty dań na wynos, tworząc dodatkowy wymiar.

    Zmywanie naczyń, zmywanie szkła i garnków – wszystko higienicznie wykonywane na zapleczu

    Jak zawsze w przypadku każdej cateringowej innowacji – jest problem ze zmywaniem i jest rozwiązanie. Miejsca oferujące dania uliczne z wieloma kuchniami, barami i dużymi obszarami z miejscami siedzącymi potrzebują zmywania naczyń, zmywania szkła i garnków tak samo jak usuwania resztek żywności. Scentralizowane zmywanie naczyń minimalizuje koszty dodatkowych urządzeń i oszczędza miejsce dla sprzedawców żywności.

    Picturedrome Macclesfield to doskonały przykład, jak połączenie dobrego projektu i prawidłowego wyboru zmywarek pomoga zapewnić maksymalną higienę. Wszystkie naczynia i sztućce, szkło i talerze oraz naczynia kuchenne opuszczają zmywarki nie tylko lśniące, lecz również wolne od koronawirusów.

    Koncepcja obejmuje siedem kuchni, dwa bary i łącznie 10 klientów. Każda kuchnia i bar jest własnością niezależnego operatora i przez niego jest prowadzony, lecz miejsce konsumpcji i takie usługi jak zmywanie są dzielone.

    Firma CHR Equipment, partner i dystrybutor firmy MEIKO, zajęła się projektowaniem, zarządzaniem projektem i montażem wyposażenia cateringowego i barowego. Firma CHR zaprojektowała trzystrefowe zmywanie. Zespół projektowy zadbał o wystarczającą ilość przestrzeni do pracy i składowania dla każdej sekcji tak, aby działały bez przeszkadzania sobie lub nakładania się na siebie.

    W tłoczną sobotę Picturedrome może zapewnić ponad 2500 zestawów. Zespół czterech-ośmiu pracowników obsługuje dostarczoną zmywarkę, sprzątając stoły i obszary barowe oraz zbierając użyte garnki, patelnie i naczynia ekspozycyjne.

    Pracując z MEIKO, firma CHR określiła dla każdej strefy zmywania trzy rozwiązania

    • Zmywarka z transportem koszowym MEIKO UPster K obsługuje najbardziej zabrudzoną zastawę; garnki, patelnie i inne naczynia. Po lewej stronie tej zmywarki znajduje się obszar silnego wstępnego spryskiwania i wstępnego usuwania resztek, co zmniejsza obciążenie zmywarki zanieczyszczeniami i pomaga zapewnić największa wydajność mycia.
    • Naczynia do kawy i herbaty to zupełnie inne problemy ze zmywaniem z powodu przebarwień filiżanek spowodowanych taninami; do tych naczyń wyznaczono specjalną zmywarkę kapturową.
    • Na koniec firma CHR Zainstalowała dwie zmywarki podblatowe MEIKO z systemem odwróconej osmozy GiO do zmywania szkła.

    Kluczową częścią zmywalni są obszary sortowania niezbędne dla zapewnienia płynnego strumienia pracy. Każda kuchnia ma swoje własne naczynia, a bary mają swoje własne naczynia szklane, które należy oddzielnie sortować przed zwrotem.

    W jaki sposób operatorzy zapewniają, że wracają do nich własne naczynia lub garnki?

    Dostępne są kosze do zmywania pasujące praktycznie do każdego rozmiaru i kształtu naczyń, sztućców, garnków i patelni. Niektóre można dostosować, aby pasowały do różnych przedmiotów szklanych, filiżanek i naczyń takich jak półmiski. Ponadto jeżeli jest kilku użytkowników zmywarki, personel restauracji musi być w stanie odnaleźć własne kosze z naczyniami po przejściu przez zmywarkę. Aby to ułatwić, kosze z naczyniami można oznaczyć kolorami. Umożliwia to personelowi łatwe odnalezienie potrzebnych rzeczy z centralnego zmywania. Prawidłowy kosz na naczynia chroni zawartość, a także umożliwia personelowi łatwą identyfikację i obsługę.

    Aby uzyskać więcej informacji na temat koszy MEIKO, kliknij tutaj.

    Wspaniałe miejsce

    „Połączenie śniadania i lunchu w niedzielę. Nasza pierwsza wizyta i naprawdę nam się podobało. Musieliśmy pobrać aplikację, aby zamówić dania, lecz było to bardzo proste. Zachowany jest pełny dystans społeczny i wszystkie ograniczenia związane z COVID-19.”

    JanetC2029, Stockport, UK