0
Koszyk
Kontakt
    The clean solution

    Decydujące znaczenie dla poprawy standardów higieny:

    dobry personel kuchni

    Czym jest cały zespół w kuchni bez dobrych pracowników? W szczególności w hotelach pomoc kuchenna stanowi podstawę operacji na zapleczu kuchni. Przyjrzyjmy się temu dokładniej i sprawdźmy, w jaki sposób ta rola może być lepiej wspomagana w Twoim hotelu.

    Jaką rolę pełni pomoc kuchenna w zespole kuchennym?

    Dział kuchni odgrywa ważną rolę zarówno w procesie produkcji żywności, jak również podawaniu posiłków i napojów. Pomoc kuchenna może mieć wielki wpływ na płynny przebieg operacji hotelowych. Jego główne zadania obejmują poniższe czynności:

    • utrzymanie czystości, w tym usuwanie brudu i tłuszczu, we wszystkich obszarach roboczych związanych z żywnością i napojami
    • utrzymanie higieny i jakości kuchni oraz używanego w niej wyposażenia
    • czyszczenie wszystkich przedmiotów porcelanowych, szklanych, srebrnych i wyposażenia służącego do podawania posiłków
    • ułatwienie przygotowania i dostarczenia żywności dla przyszłych zadań
    • zapewnienie prawidłowego usuwania śmieci, aby zapobiec zanieczyszczeniu krzyżowemu
    • kontrola zapasów i przechowywanie żywności w prawidłowy sposób w właściwej temperaturze
    • przygotowanie i usuwanie wszystkich bufetów bankietowych
    Część profesjonalnej kuchni, w której zmywanie naczyń i zapasy są prawidłowo zarządzane przez personel kuchni.
    Część profesjonalnej kuchni, w której zmywanie naczyń i zapasy są prawidłowo zarządzane przez personel kuchni.

    Odpowiedzialność za higienę

    Funkcje pomocy kuchennej powoli ewoluują. Dzisiaj pomoc kuchenna uzupełnia zadania szefa kuchni i menedżera, zwłaszcza w zakresie utrzymania standardów higieny i stanu sanitarnego w obszarze zmywania w hotelu. Ciężką pracę pomocy kuchennej można poprawić poprzez zastosowanie profesjonalnych zmywarek najnowszej generacji. Częścią tej pracy jest znajomość ich prawidłowej obsługi i konserwacji.

    Schludnie ustawiona zastawa stołowa na stoliku w restauracji hotelowej
    Schludnie ustawiona zastawa stołowa na stoliku w restauracji hotelowej

    Zalety wynikające z używania zmywarki

    1. Po pierwsze, każdy pracownik kuchni powinien mieć wiedzę na temat wszystkich urządzeń operacyjnych w kuchni. Obejmuje ona przedmioty szklane, porcelanowe, sztućce i naczynia napełniane. Powinien on być również zaznajomiony z procedurami prawidłowej obsługi wyposażenia kuchni.
    2. Personel kuchni powinien zbierać całą brudną zastawę stołową i posortować wszystkie naczynia według typu. Należy to wykonać przed umieszczeniem ich w zmywarce.
    Personel kuchni przenoszący brudną zastawę stołową.
    Personel kuchni przenoszący brudną zastawę stołową.

    3. Podczas obsługi zmywarki zastanów się nad wymianą wody: co dwie godziny lub z podobną częstotliwością, gdy ilość chemikaliów jest zbyt duża, woda jest brudna i zanieczyszczona lub po wydaniu takiego polecenia przez przełożonego.

    4. Upewnij się, że zmywarka działa prawidłowo poprzez nieustanną kontrolę temperatury, dozownika chemikaliów i zasilania w wodę.

    5. Obsługuj sprzęt prawidłowo. Pamiętaj o utrzymaniu zmywarki w czystości – należy pracować szybko, lecz ostrożnie.

    W końcu brak zorganizowanego personelu kuchennego wywołuje tylko chaos w kuchni.

    Sprawdźmy jednak, w jaki sposób profesjonalne zmywarki mogą pomóc w poprawie standardów higieny.

    Gotowe do wyjęcia: naczynia i sztućce w zmywarce
    Gotowe do wyjęcia: naczynia i sztućce w zmywarce

    Profesjonalna technologia zmywania MEIKO

    Dobre zmywanie nie polega tylko na zapewnieniu czystych naczyń, lecz również na zachowaniu maksymalnej efektywności. I co najważniejsze – ułatwia życie pomocy kuchennej. Uwzględniając te cele, firma MEIKO specjalizuje się w każdym aspekcie tworzenia rozwiązań z zakresu czyszczenia – od zmywarek podblatowych, zmywarek do szkła, przez zmywarki uniwersalne i taśmowe aż po myjnie do wózków.

    System oszczędzania energii i wody (EWS) MEIKO aktywnie usuwa zanieczyszczenia ze zmywarki i jednocześnie zapewnia, że poziom wody jest minimalny dla uzyskania optymalnych rezultatów zmywania. A dzięki taśmowej zmywarce M-iQ dzień pracy kończy się całkiem spokojnie. Ręcznego czyszczenia wymaga tylko kilka części zaznaczonych na niebiesko. Dużą część pracy wykonuje samodzielnie zmywarka w procesie samoczyszczenia. Największa korzyść dla pomocy kuchennej? Wysiłek ręczny jest zmniejszony, co zmniejsza ryzyko błędów i oszczędza czas, który można wykorzystać na wykonanie innych zadań. Jak się można było spodziewać, warunki higieniczne uległy poprawie. Argument, który szczególnie doceniają właściciele hoteli? Koszty bieżące ulegają zmniejszeniu.

    Niezależnie od tego czy są to 4-gwiazdkowe obiekty lub hotele butikowe – urządzenia MEIKO oferują najlepsze parametry zmywania, zapewniając zadowolenie pomocy kuchennej, bezpieczeństwo gości i pełne obłożenie hoteli.

    Więcej informacji na temat linii zmywarek MEIKO można znaleźć tutaj.

    Źródło: Setup My Hotel, Tiger Hospitality, strona firmy MEIKO