0
Koszyk
Kontakt
    The clean solution

    Rozsądek i zrównoważony rozwój

    Zmywalne rozwiązania zmniejszają marnotrawstwo tworzyw sztucznych

    Zmywalne rozwiązania w gastronomii

    Supermarkety, wielkie sieci hoteli i linie lotnicze analizują sposoby maksymalizacji zrównoważonego zysku ze zmywalnych rozwiązań w gastronomii.

    Wielkie supermarkety dokonują gigantycznych zmian. Brytyjska sieć Tesco i francuska Carrefour wypróbowały nowy, globalny serwis zakupowy online oparty na zmywalnych, ponownie napełnianych pojemnikach, zamiast na pojemnikach, które „można poddać recyklingowi”. Puste pojemniki na codzienne, niezbędne produkty, takie jak krem do rąk lub pasta do zębów, są odbierane, czyszczone i ponownie napełniane do użycia.

    Supermarkety nazwały tę inicjatywę „loop”. „Celem jest wyeliminowanie niepotrzebnego marnotrawstwa, zanim do niego dojdzie” – mówi Laurent Vallée, sekretarz generalny firmy Carrefour. Więcej informacji można znaleźć tutaj.

    Jednak nie tylko supermarkety są pionierami – rynek usług cateringowych ma swoich własnych innowatorów.

    Oto sposób działania inicjatywy „loop”

    Linie KLM były pierwszymi na świecie, które wypróbowały mycie i recykling różnych pozycji używanych w cateringu w ramach systemu zamkniętej pętli.

     

     

    We współpracy ze specjalistą od produktów obiegowych De Ster, linie KLM postanowiły udowodnić, że podczas lotów poza Europę mogą poddawać recyklingowi przedmioty, które normalnie – zgodnie z europejskimi przepisami – musiałby zostać usunięte.

    Materiał do produktów został specjalnie przystosowany i linie KLM przetestowały tace do deserów i sałatek, pokrywy, szklanki z tworzywa sztucznego i tace do gorących posiłków, aby można je było teraz higienicznie myć, a następnie przetworzyć do nowych produktów, tworząc pętlę.

    Martine van Streun, dyrektor działu produktów kabinowych i usług KLM powiedziała: – „Miseczki na deser i sałatki, pokrywki i szklanki są wykonane z materiału o niższym ciężarze właściwym niż oryginał. Teraz można je myć zgodnie z prawem i prawidłowo przetwarzać na inne wyposażenie cateringowe.”

     

    Porzuć produkty jednorazowe

    Inną „pętlę” tworzy Uniwersytet Londyński UCL, który stworzył program „Porzuć produkty jednorazowe”. Przedstawiciel uniwersytetu UCL twierdzi, że na jego terenie każdego roku wyrzuca się około jednego miliona kubków jednorazowych. Studentów i pracowników zachęca się do używania zmywalnych kubków nadających się do ponownego użycia prostą metodą polegającą na pobieraniu o 15 pensów więcej za kawę, jeśli wybiorą kubek jednorazowy. To nie jest program zniżek; standardowa cena za kawę wynosi X. Jeżeli nie masz ze sobą swojego kubka, cena wynosi X + 15 pensów.

     

     

    Program „Eco-Takeout”

    Uniwersytet UCL wypróbował również zmywalny, nadający się do ponownego użycia pojemnik Eco Container, którego zadaniem jest zmniejszenie użycia jednorazowych pojemników na wynos. Elementem programu „Eco-Takeout” w School of Pharmacy i Institute of Child Health jest żeton nabywany za 3,95 funta, który można zamienić na nadający się do ponownego użycia pojemnik na wynos. Żeton jest zwracany po zwrocie pojemnika, a firma cateringowa na UCL Sodexo myje pojemniki do kolejnego użycia.

    Firma Sodexo usuwa ze swojego łańcucha dostaw produkty zawierająca polistyren oraz worki jednorazowe z tworzywa sztucznego. Od 1 lutego 2020 roku wszystkie produkty gastronomiczne, w tym pudełka na wynos i kubki wykonane z niezdatnego do recyklingu polistyrenu, nie będą już dostępne w punktach sprzedaży Sodexo.

    Zamiast tworzywa sztucznego używaj szkła

    W 2020 roku firma Accor zobowiązała się usunąć do 2022 roku wszystkie jednorazowe przedmioty z tworzyw sztucznych, z którymi mają kontakt goście. Prowadzone są testy mające na celu znalezienie alternatywnego rozwiązania dla tworzywowych butelek z wodą, z uwzględnieniem szklanych butelek, dzbanków i dozowników.
    Największa na świecie firma turystyczna TUI, która jest właścicielem biur podróży, hoteli, linii lotniczych, statków wycieczkowych i sklepów, wydała przewodnik dotyczący redukcji ilości tworzyw sztucznych dla hoteli. Zaleca on zastąpienie jednorazowych kubków szklankami i kubkami szklanymi z twardego tworzywa sztucznego lub biodegradowalnymi kubkami wykonanymi z papieru lub naturalnych skrobi.
    Zaleca on również używanie w salach konferencyjnych karafek do wody, dozowników i szklanek oraz szklanych butelek zamiast butelek z tworzywa sztucznego. W pomieszczeniach dla gości, w tym w łazienkach, owinięte jednorazowe kubki z tworzywa sztucznego można zastąpić kubkami z twardego tworzywa sztucznego (poliwęglan lub inne tworzywo) oraz kubkami szklanymi. Nie należy kupować owiniętych w tworzywa sztuczne jednorazowych kubków z tworzywa sztucznego, lecz rozważyć owijanie w papier.
    I jeszcze raz – zmywalne rozwiązania wysuwają się na pierwszy plan. Porady zawarte w przewodniku, na przykład Robinson Club na Malediwach, obejmują dostarczanie gościom szklanych butelek zamiast butelek z tworzywa sztucznego. Hotel Club ograniczył transport i utylizację około 800 000 tworzywowych butelek rocznie poprzez wprowadzenie systemu świeżej wody pitnej opartego na 7500 nowych szklanych butelkach, które są czyszczone na miejscu.

    Zmywalne rozwiązania

    Firma Meiko jest światowym liderem w zakresie zmywania. Firmy cateringowe na całym świecie oczekują, że nasze zmywarki umyją szklane przedmioty i naczynia tak, aby były lśniące i suche.

    Wyzwaniem przyszłości jest spełnienie rosnących wymagań w zakresie zmywania pojemników wielokrotnego użytku wszystkich rozmiarów i kształtów. Co ciekawe, fachowość w myciu „produktów obiegowych”, kubków wielorazowego użytku i innych zmywalnych, ale nie szklanych ani ceramicznych przedmiotów, takich jak talerze z twardego tworzywa sztucznego, polega nie tyle na myciu, co na suszeniu i przenoszeniu.

    Więcej informacji na temat zmywalnych rozwiązań firmy Meiko można znaleźć w naszym raporcie „Zapobieganie marnotrawstwu tworzyw sztucznych”. Można również skontaktować się z lokalnym biurem Meiko, aby uzyskać więcej informacji i omówić możliwości.


    MEIKO celebrates 95 years

    Read stories here that reflect the MEIKO spirit.

    learn more