Kontakt
Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Jak poprawić widoczność restauracji w internecie?

    Postaw na sprawdzone aplikacje

    W jaki sposób pomimo zasady utrzymywania dystansu społecznego zdobyć klientów i zwiększyć obrót ze sprzedaży poza lokalem? Stawiając na bliskość cyfrową! Stworzyliśmy krótkie zestawienie metod i przydatnych narzędzi, które nie nadszarpną budżetu.  

    Aplikacja Google My Business

    Osoba szukająca restauracji przez Internet często wpisuje w wyszukiwarce rodzaj kuchni w połączeniu z miastem lub okolicą – np. Indian Hackney, Bar Taksim, vegan Manhattan. Na samej górze pojawiają się wyniki przypisane do lokalizacji w Google Maps. Aby możliwe było znalezienie tam twojej kawiarnia, restauracji, bistro itp., potrzebujesz wizytówki w Google My Business. Zalety:

    • Tworzenie wizytówki jest bezpłatne
    • Zarządzanie wizytówką jest bardzo proste
    • Możliwość aktualizacji godzin dostawy i odbioru
    • Możliwość zachęcenia klientów atrakcyjnymi zdjęciami

    Tutaj stworzysz swoją wizytówkę Google My Business.

     

    Tworzenie własnej strony internetowej

    Oczywiście profesjonalna strona internetowa wymaga pewnych nakładów finansowych, jak zwykle w przypadku projektów wymagających odpowiednich umiejętności. Ale jeśli Twój lokal nie ma swojej witryny, możesz ją stworzyć dość szybko i niedużym nakładem również bez wcześniejszej wiedzy technicznej. Najważniejsze, aby Twoja firma była obecna online. Do stworzenia strony internetowej możesz użyć bezpłatnych lub niedrogich kreatorów, takich jak:

    Obsługa pierwszego systemu jest bardzo intuicyjna, a on sam daje duże pole do kreatywności, natomiast Jimdo wyróżnia się budowaniem strony na zasadzie modułów. Oba programy dają możliwość nie tylko zaprezentowania swojej oferty, ale także przedstawienia zespołu, dodania zdjęć i połączenia ze sklepem internetowym, służącym do zdalnego zamawiania i opłacania posiłków. Pamiętaj o przejrzystości strony i skoncentruj się na najważniejszych informacjach. W dziale pomocy znajdziesz instrukcje krok po kroku oraz porady.

    Tworzenie sklepu internetowego

    Sprzedaż online przy jednoczesnym promowaniu produktów. Decydując się na skorzystanie z oferty shopify, otrzymujesz wszystkie niezbędne rozwiązania jednego dostawcy. Stworzona przez tę firmę aplikacja umożliwia zarządzanie postami w mediach społecznościowych oraz prowadzenie marketingu mailowego bezpośrednio z platformy sklepu. Możliwa jest również integracja z innymi aplikacjami. Ty chcesz się jednak skupić przede wszystkim na gotowaniu, prawda? Wówczas wybierz jedną z opcji wspomnianych wyżej – są one mniej zaawansowane pod względem technicznym. Chodzi o:

    Tak to działa:
    1. Wybierz model kosztowy
    2. Wybierz jeden z dostępnych układów sklepu i dostosuj wygląd
    3. Wprowadź produkty (zdjęcia, opisy, ceny)
    4. Ustaw metody płatności (przelew natychmiastowy, faktura, PayPal, gotówka, itd.)
    5. Zareklamuj sklep (media społecznościowe, Google Ads)

    Tworzenie kont w mediach społecznościowych

    To prawda, że czyny są ważniejsze niż słowa. Ale co z tego, jeśli nikt nie wie o tym, co robimy? Informuj swoich klientów, czym się zajmujesz, dzieląc się wydarzeniami z życia ze swojej restauracji, baru czy kawiarni – oraz o sposobie przygotowywania smakołyków, które oferujecie. A więc o gotowaniu, robieniu koktajli, pieczeniu. Szczególnie dobrze nadają się do tego:

    Tutaj dowiesz się, jak założyć konto i jak tworzyć wpisy budujące relację z klientem na Facebooku. Natomiast w tym artykule przybliżamy tajniki prezentowania potraw na Instagramie. Obie platformy są dość proste w obsłudze. Musisz jednak znaleźć czas na regularne prowadzenie kont – jednak jest to wysiłek, który z pewnością zaprocentuje!

    Pomysły na działania w mediach społecznościowych, które na pewno przyciągną uwagę użytkowników

    1. Włączanie reklam na Facebooku/Instagramie dla odbiorców mieszkających na terenie obsługiwanej strefy dostawy
    2. Zaangażowanie fanów/followersów w tworzenie jadłospisu i organizowanie ankiet
    3. Odnośniki kierujące na Twoją stronę internetową, która zawiera menu i metody składania zamówienia
    4. Organizowanie konkursów z nagrodami w postaci kuponów na jedzenie
    5. Odnośniki kierujące do platformy do składania zamówień