Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Zalety programu lojalnościowego

    Zalety programu lojalnościowego.

    Programy lojalnościowe opanowały większość branż. W sklepach, restauracjach czy na stacjach paliw wszędzie tam znajdziemy możliwość zbierania punktów, czy pieczątek. Mogłoby się wydawać, że tego typu sposób na promocję jest niemodny, jednak okazuje się, że dobrze skomponowany program może zaangażować nie tylko klientów, ale także pracowników.

    Angażowanie klientów

    Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy, oferujący ciekawe nagrody oraz przejrzyste zasady może trwale związać klienta z daną marką. Obecnie najpopularniejszą formą jest aplikacja mobilna. Epoka kart i pieczątek odchodzi w zapomnienie. Dzisiaj już nikt nie chce nosić dziesiątek kart w portfelu. Wszystkie potrzebne promocje, rabaty i kupony mamy w smartfonie. Dobrym pomysłem, który z perspektywy konsumenta wydaje się dołączenie do programu, w którym bierze udział wielu partnerów. Dzięki temu klienci są bardziej zmotywowani, aby korzystać z aplikacji, ponieważ konsekwentnie zbierane punkty będą mogli wykorzystać tam, gdzie chcą. Co więcej, zbieranie wirtualnych pieczątek można urozmaicić, dodając ciekawostki, animacje oraz przydatne informacje na temat. Sprawia, to może nowoczesny program lojalnościowy jest znacznie bardziej angażujący niż tradycyjny. Po prostu klient nie zapomni o nim po tygodniu od wstąpienia do programu.

    Motywacja pracowników

    Powodzenie danej promocji zależy w dużej mierze od pracowników oraz tego, jak efektywnie będą przekonywać gości do wzięcia w niej udziału. Wynagradzając obsługę za skuteczne zachęcanie klientów do zapisania się do programu, zyskujesz nie tylko większą pulę osób biorących udział w programie, ale także zaangażowanych pracowników. Śledź postępy swojej obsługi i na tej podstawie wręczaj premie, bilety do kina, czy bony rabatowe.

    Zbieranie informacji o konsumentach

    Korzystanie z programu lojalnościowego w wersji mobilnej umożliwia śledzenie zachowań klientów oraz informacji, które są niezwykle przydatne do określania grupy docelowej Twojej restauracji, bądź poszczególnych promocji. Analizowanie konkretnych danych takich jak wiek, płeć, preferencje zakupowe to nieocenione narzędzie marketingowe. Pomoże to w przyszłości lepiej dobierać styl komunikacji w social mediach, rodzaje rabatów czy nawet sposób podania potraw i wystrój lokalu.

    Integracja ze składaniem zamówień online

    Najlepszy sposób na zbieranie punktów to taki o którym nawet nie trzeba myśleć. Dlatego integracja z systemem zamówień online jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Klient każdorazowo otrzymuje informacje, że do jego puli punktów zostały dodane nowe. Taka informacja pojawiająca się przy po dokonaniu zamówienie może być bardzo ekscytująca dla klientów, ponieważ każdorazowo widzą postęp, co może być bardzo motywujące.

    Tego typu rozwiązania mają wiele zalet, jednak nie zabraknie także jednego ważnego minusa. Jest to mianowicie znalezienie ciekawego pomysłu, który okaże się jednocześnie prosty i atrakcyjny dla klienta. Przed wprowadzeniem programu lojalnościowego na pewno w pierwszej kolejności warto sprawdzić, jak robi to konkurencja. Zapytaj swoich znajomych, z jakich programów lojalnościowych korzystają i co najbardziej w nich lubią. Nie rezygnuj także zbyt szybko ze swoich pomysłów. Pozwól ludziom najpierw dowiedzieć się o Twoim pomyśle. Porzucanie programów lojalnościowych może sprawić, że klienci będą rozczarowani tym, że nie zdążyli odebrać swoich nagród.

    MEIKO od lat pomaga restauratorom udoskonalać swój biznes dostarczając wysokiej jakości zmywarki gastronomiczne, do lokali gastronomicznych. Sprawdź nasze produkty przeznaczone dla profesjonalistów.